۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۳۴

دیوان عالی کنیا درباره پیروزی "اوهورو کنیاتا" تصمیم گیری می کند

دیوان عالی کنیا درباره پیروزی "اوهورو کنیاتا" تصمیم گیری می کند

رسانه‎های خبری از تصمیم گیری دیوان عالی کنیا درباره نتایج انتخابات و پیروزی "اوهورو کنیاتا" رئیس جمهوری منتخب خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اینترنتی الجزیره در مطلبی نوشت: دیوان عالی کنیا امروز شنبه یا باید نتایج انتخابات و پیروزی "اوهورو کنیاتا" رئیس جمهوری منتخب را بپذیرد یا دستور انجام یک رای گیری محدد را صادر کند.

رویترز نیز در این رابطه می نویسد: رئیس جمهوری منتخب کنیا در دادگاه جنایی بین المللی با اتهاماتی از جمله جنایت علیه بشریت متهم است.

"رایلا اودینگا" نامز شکست خورده کنیا بر این باور است که در انتخابات 4 مارس مشکلات فنی وجود داشت و تقلب گسترده در جریان انتخابات رخ داد.

اعتراضات به نتایج انتخابات درحالیست که دولت کنیا از اعزام 100 هزار افسر پلیس به سراسر این کشور در جریان انتخابات خبر داده بود که با هدف مقابله با خشونت های احتمالی و تضمین امنیت شعبه های اخذ رای صورت گرفت.

گفتنی است "اوهورو کنیاتا" در انتخابات کنیا در تاریخ 4 مارس با کسب 50.05 آرا با شکست اودینگا به عنوان رئیس جمهور جدید کنیا انتخاب شد. کنیا امیدوار است که بواسطه نتایج این انتخابات بتواند وجهه خود را به عنوان باثبات ترین کشور دموکراتیک آفریقایی احیا کند. این در حالی است که در سال 2007 میلادی و بواسطه ناآرامی هایی که بعد از اعلام نتایج انتخابات رخ داد یک هزار و 200 نفر در این کشور کشته شدند.

 

کد خبر 2024042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha